Sunday 4 December 2011

apa itu pishing..??


Apakah Phishing dan bagaimana untuk mencegah?

 
Phishing, yang bermain di nelayan, adalah teknik yang penipu ikan (atau phish, jika anda mahu) bagi orang-orang yang mudah tertipu dengan menggunakan e-mel dan laman web dan mereka sebahagian dengan berharga

maklumat termasuk butir-butir peribadi, nama pengguna, kata laluan, nombor kad kredit, maklumat akaun dan lain-lain.

Serangan Phishing biasanya bermula dengan e-mel skim penipuan yang dihantar dalam beribu-ribu, jika tidak berjuta-juta. E-mel phishing nampaknya datang dari sumber yang sah seperti bank yang dipercayai, akaun Paypal, akaun eBay atau pada masa-masa yang e-mel hanya bersifat umum dalam meminta bantuan dan menjanjikan ganjaran yang besar. E-mel ini biasanya mempunyai satu atau lebih pautan ke laman web palsu yang kelihatan seperti "benda sebenar" dan di mana mereka yang tidak bersalah dan ditipu maklumat sensitif mereka.

Bagaimana anda mengenalpasti serangan phishing ke atas e-mel?

 
Phishing e-mel biasanya membawa tertakluk perhatian selaras merebut dan menyedihkan - akaun anda telah digantung ..., akses tanpa kebenaran ke akaun anda ..., pelanggaran Akaun ... dan sebagainya. Tujuan utama e-mel phishing adalah untuk bertindak seperti umpan supaya anda akan diminta untuk klik pada salah satu pautan dalam e-mel ini dan diambil untuk laman web spoofed. Laman web ini penipuan kelihatan seperti laman web yang sah - logo, warna dan susun atur sama. Walau bagaimanapun, jika anda bersusah payah untuk memeriksa

URL dengan berhati-hati anda akan menyedari bahawa anda ini hampir mendapat ditipu. By the way, menyembunyikan URL atau pelekat itu supaya ia kelihatan seperti asal adalah satu lagi helah kegemaran phisher.

 
E-mel yang phishing adalah bertujuan untuk "kejutan" anda, jika anda tahu apa yang saya maksudkan. Kita ambil contoh, e-mel phishing Paypal. Emel penipuan tiba di peti masuk anda dengan subjek e-mel yang menyedihkan - "akaun Paypal Anda telah digodam",

"Akaun Paypal Anda telah disekat" dan sebagainya. Jika anda sudah mempunyai akaun Paypal anda sudah tahu jenis maklumat sensitif ia mengandungi tidak menyebut mana-mana "wang yang sebenar" yang disimpan di dalam akaun anda. Oleh itu, jika artis con mendapatkan butir-butir akaun Paypal anda, anda akan berakhir bukan sahaja kehilangan wang tetapi juga maklumat akaun bank anda.

 
Satu lagi phishing yang terkenal e-mel adalah salah satu yang menjanjikan anda tentang juta dolar jika anda membantu

penghantar pindahan dana ke akaun bank anda. Dana jumlah berjuta-juta dolar (dalam kebanyakan kes AS $ 5 juta - tidak bertanya kepada saya mengapa) dan anda akan diberi bahagian 20-25% jika pemindahan berlaku dengan jayanya. E-mel phishing ini kononnya berasal dari salah satu daripada negara-negara Afrika dan dihantar oleh isteri / anak perempuan / anak lelaki seorang pemimpin tentera yang terbunuh (dibunuh dalam satu rampasan kuasa - apa lagi).

Apa yang sindiket penipuan phishing mahu?

 
OK yang tidak brainier! Seperti yang saya sebutkan, penipu cari untuk mendapatkan maklumat peribadi anda. Ini tidak terhad kepada hanya nama anda dan butiran kenalan ... isu ini menjadi serius jika anda sebahagian dengan butir-butir bank anda (termasuk nombor pengenalan peribadi, kata laluan dan lain-lain),

nombor kad kredit atau akaun Paypal, eBay, moneybookers.com dan lain-lain Anda mungkin berakhir dengan kerugian berjumlah beratus jika tidak beribu-ribu ringgit apabila anda mendedahkan maklumat berharga ini Crooks. Memberi login

butir-butir akaun PayPal atau eBay anda boleh mengeja azab jika anda mempunyai wang atau maklumat bank anda disimpan di dalam akaun-akaun.

Apakah yang boleh scamsters Phishing lakukan dengan maklumat anda?

Ini bergantung kepada jumlah maklumat yang anda berkongsi dengan penipuan. Menyediakan butiran login Paypal anda dengan serta-merta akan memberikan akses percuma ke akaun anda. Bukan hanya wang yang disimpan boleh cepat dipindahkan ke akaun lain Paypal atau digunakan untuk membeli di eBay atau kedai-kedai online yang lain, dana tambahan boleh dicuri, jika anda telah diikat akaun bank anda dengan akaun Paypal anda.

Butiran akaun bank boleh digunakan dalam pelbagai cara yang keji. Sebagai contoh, kad kredit anda boleh disalahgunakan untuk pembelian dalam talian atau dana boleh wayar yang dipindahkan dalam beberapa jam untuk akaun bank yang terletak di bahagian lain di dunia.

Bagaimana anda melindungi diri anda daripada phishing serangan?

Cara yang cepat dan mudah yang menawarkan tahap yang layak perlindungan terhadap serangan penipuan toolbar antiphishing percuma Netcraft. Netcraft adalah sebuah syarikat perkhidmatan Internet yang menumpukan kepada teknologi talian menjejaki. Toolbar ini boleh didapati untuk kedua-dua Internet Explorer dan Firefox dan berjalan di atas usaha masyarakat yang melindungi anda daripada serangan phishing.

Bar alat Kami juga menawarkan antiphishing ciri-ciri yang khas memberi manfaat kepada pemegang akaun Paypal dan eBay.com.

 
Walau bagaimanapun, saya ingin mengambil pendekatan falsafah apabila menjawab soalan bagaimana untuk melindungi terhadap phishing.

Setiap daripada kita mengetahui gagal dan kesilapan kami. Matlamat phisher yang menyerang bahawa tempat tender. Phishing sasaran serangan sama ada ketamakan anda dengan memancing anda dengan janji-janji

nasib besar atau menakutkan / mengejutkan anda dengan subjek dan kandungan e-mel yang menyakitkan.

Jika anda tahu anda mudah tertipu tidak bimbang dengan e-mel yang anda terima. Saya akan menasihati nafas beberapa santai dan kemudian mengambil melihat pada e-mel yang segar dan (penting) tidak klik pada mana-mana pautan di dalam e-mel. Sebagai contoh, dengan anggapan anda memegang akaun Paypal dan mendapatkan e-mel (seolah-olah) dari Paypal memberitahu anda bahawa akaun anda telah disekat, adalah lebih baik untuk pergi terus ke laman web Paypal daripada klik

terburu-buru pada pautan dalam e-mel.

Bagi semua warga tamak melihat bahawa periuk emas di hujung pelangi, nasihat saya adalah bahawa ia tidak akan datang daripada orang yang tidak dikenali - esp. salah satu di Internet. Dan kamu pula tidak mahu menjadi pemenang bertuah loteri juta dolar jika anda tidak membeli tiket. Orang ramai tidak berada di sana untuk mencatu wang.

No comments:

Post a Comment

Updates Via E-Mail

Labels

007 Legends (1) 007 Legends repack (1) 007 Legends-Black Box (1) 007 Legends-Black Box repack (1) 2K Games (1) 2K Marin (1) Action (8) Action RPG (5) Activision Blizzard (3) Alan Wake American Nightmare (1) Alan Wake American Nightmare-Black Box (1) ANARCHY (5) Antara AES dan pemandu kereta perasan bijak (1) antivirus (6) ARTIKEL (90) Bethesda Softworks (2) Binary Domain (2) BioShock 2 (1) BioWare Corporation (1) bitComposer Games (1) Bugbear Entertainment (1) Call of Duty: Modern Warfare 3 (1) Call of Duty: Modern Warfare 3-Black Box (1) CARDING (3) CD Projekt Red Studio (1) CERITA (7) CRACKER (18) Crysis 2 (1) Crytek Studios (1) Dark Souls: Prepare to Die Edition (1) Dark Souls: Prepare to Die Edition-Black Box (1) Darksiders (1) Darksiders II (1) Deface (1) Devil's Details (2) Digital Extremes (1) Doom 3:BFG Edition (1) Doom 3:BFG Edition-Black Box (1) EA Sports (1) Electronic Arts Inc. (4) ENGLISH MOVIE (29) Eurocom Entertainment Software (1) event (1) Exploit (76) FABLE III (1) Facebook Game Hack (1) FIFA 13 (1) FIFA 13-Black Box (1) Flashing (1) Flying Wild Hog (1) From Dust (1) From Dust-Black Box (1) From Software (1) gba games (1) Global Ops: Commando Libya (1) Global Ops: Commando Libya-Black Box (1) GORE (1) Hard Reset (1) Hard Reset-Black Box (1) HIJACK (2) History (3) id Software (1) iklan. (4) Infinity Ward (1) INFO (35) iPhone Jailbreak (9) ISU SEMASA (33) JOB (1) JOOMLA (1) KILLUMINATI (7) Konami (1) Lain-Lain Trick (1) LionHead Studios (1) MAKE MONEY (1) MALAY MOVIE (15) Mass Effect 2 (1) Max Payne 3 (1) Max Payne 3-Black Box (1) Maxis (1) Microsoft Game Studios (1) misteri (4) MOBILE (1) MUJAHID (27) music album mp3 (20) n-gage (1) Namco Bandai Games (3) NDS (1) Notepad Trick (1) OS (5) OTHER MOVIE LANGUES (8) PC GAME (141) photo (5) political (2) Pro Evolution Soccer 2013 (1) Pro Evolution Soccer 2013-Black Box (1) Prototype 2 (1) Prototype 2-Black Box (1) PS VITA (4) PS3 GAME (32) PSN GAME (6) PSP (7) PSPGAMES (4) puisi (1) putlocker games (5) Racing (1) Radical Entertainment (1) religion (12) Remedy Entertainment (1) repack game (1) REVEAL (32) Ridge Racer Unbounded-Black Box (1) Rockstar Games (1) S60v2 (1) Samsung U1000 (1) SEGA (2) SEO (2) Shooter (2) Shooting (2) Soalan bocor SPM 2012 ada di sini (1) Soft Skills Guide (1) software (31) Spectral Games (1) Sport (2) Strategy (1) SYSTEME (3) The Darkness II (1) The Darkness II-Black Box (1) The Elder Scrolls V: Skyrim (1) The Elder Scrolls V: Skyrim-Black Box (1) The Sims 3 (1) The Sims 3 Complete (1) The Sims 3 Complete-Black Box (1) The Witcher 2: Assassins of Kings (1) THQ Inc (2) tips (1) TOKOH (1) tool (2) Tutorial (30) TWEAK (6) Ubisoft Studios (1) UNDERGROUND (4) video movie (1) video music (1) Vigil Games (2) Website Hack (1) wii (2) XBOX360 (7) xboxone (1)

Total Pageviews

Blog Archive

LIST